Hemma igen!

Nu är man tillbaka till civilisationen igen, efter 10 dagar i stugan.

Jag slås av tanken varje gång jag kommer hem
-Vad härligt med rinnande vatten !!!
En självklarhet i vår värld men det är ju inte så länge sedan människor hinkade upp vattnet från gårdsbrunnen.
I allfall rent historiskt.

Sedan är det ju detta med elektriska.
Enkelt att trycka på en knapp och det händer något.
Visst har vi solcell & elverk men det är ju ändå inte riktigt detsamma.

Jag uppskattar allt man har här hemma när man varit i stugan ett tag.
Men stuglivet har ju en viss charm.

Fisket har väl varit lite upp och ner fick en harr på kilot igår så man får väl vara lite nöjd.
Vädret kan inte bli bättre.
Sällskapet alltid trevligt.
Skoterföret blev bara bättre och bättre.
Maten är alltid godare ute, till och med pannkaka går ner.
Skidorna har glidit lätt, tänk att man har kunnat bara fara ut på snön och åka utan skoterspår, vilken känsla.(har smala skidor)
Man hinner med att se så mycket, öppna bäckar, spår av olika djur.
Dock inte av någon björn trots att jag varit i björnrika marker med iden.

Kommer med bilder har inte hunnit få in dem i datorn ännu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0