Hur gammal är man när man är gammal?

Kl 04,00 i natt kom vår sköterska upp till mig på min avdelning vi var nog lika trötta båda två så hennes besök var välkommet.

När man jobbar inom äldreomsorgen så träffar man ju så många som är "gamla" så man sätter väl ribban på 85 år då är man gammal.

Men är det inte så att ibland så känns man så gammal fastän man bara är 45, ibland känns man som en tonåring...
Allt är ju bara en tolkning av mina egna känslor.

Men jag måste få berätta om en man som nu mer är död, tror att han blev runt 93 år.
Han hade hälsan och förmånen att få bo hemma tills sjukdomen blev honom övermäktig.
Bodde på äldreboende de sista 2 åren av sitt liv.

Året han innan han flyttade mötte jag honom körande sin traktor med fullt vedlass på vagnen, så han var en aktiv man.
Så till den riktiga poängen.

En annan bekant berättade denna historia:
Hade besökt ovan nämda man de satt och drack kaffe och pratade om en annan man i byn ca 85 år som hade grävt in jordvärme i sitt hus.
Då sa denne man just under 90 år
- Jag tänker också gräva in jordvärme innan man blir för gammal.

Visst är det härligt att bli påmind om att det finns hopp !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0