Motion

 Inte så lätt att börja springa igen.
Vaderna värker, knäna ömmar och höger fotled känns av.
Ska aldig mer vara med i hälsovinsten i Arvidsjaur, höll på att måsta sjukskriva mig när jag gjorde illa foten. Det var väl inte det värsta, vi hade dop i kyrkan samma vecka för Filip.
Jag hade köpt ett par snygga högklackade skor och skulle vara "fin". Det slutade med att jag såg ut som min brors flicka Johanna 15 år. Uppriggad i klädväg och så gympadojor på fötterna.
Har aldrig kunnat använda skorna jag köpte, nu först kan jag ha stövlarna med klack. Det är i dagarna 1 år sedan.

Som ung spelade jag både Fotboll och Volleyboll och då hade man kondis, men som sagt
- Ingen kan leva på gamla meriter, kondis är färskvara.

 Men nu har jag ju köpt ett par nya skor (se bild), så nu har jag inget att skylla på.
 


Invigde skorna igår med en promenad, inga skavsår eller dylikt,
Idag på morgonen så for jag ut med Lisa (thomas hund).
6 km sprang/gick vi. Faktiskt så sprang jag nog längre än vad jag gick.
Lisa var väldigt på hugget idag ca 15-20 renar var kring vägen, det började gå så fort att jag fick stanna.
Skulle se bra ut om man kom hem och såg ut som att man passerat ett rivjärn.


Lisa väntar på mat



Nu ska jag i duschen och sedan börja packa för att fara till stugan.
Ska försöka städa lite för vi får besök i helgen av Ernst & Carina.

Ha en trevlig Valvorgs helg allihopa !!!!



Kommentarer
Postat av: Anders Gustafsson

Oj va en del är duktig.. man får dåligt samvete av alla man känner som springer och bär sig åt.

Jag går upp 10 kilo på vintern och sen försvinner dom på sommaren och hösten. Man är motionsperiodare kanske:)

Trevlig valborg på er också !

2009-04-29 @ 21:30:22
Postat av: Sofie

Duktig och duktig men det är skönt att känna sig iform litegrann. Sedan är det ju inte bara hundrarna som ska vara iform till hösten.

2009-05-06 @ 20:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0