Motion

Vilken härlig tid vi har just nu.
Våren är på intågande, fåglar kvittrar och skidföret är perfekt.

Var igår ut på en skidtur.
Inte bra med isiga skoterspår, var många gånger på en skida.
Rammlade inte men nära var det så jag bytte skidåkningstyp.

Jag hade som vanlig någon av hundarna med min denna gång så var det Atos tur han är "lydigast".

När jag hade halkat omkring i skoterspåret så for jag rakt över till en by som heter Sandviken,otrolig skare.
Påväg dit så satt det 2 svanar på isen och med skidor så kommer man riktigt nära.
Atos fick se dem på ca 30 meters håll vi hade ingen vind av dem så han tvärstannade och bara tittade.
Man kan undra vad som rörde sig i hans huvud.
När så svanarna lyfte så satte jaktinstinkten in, inte var han då "lydig" ville ju följa med efter dem.

Det var helt fantasktist härligt att sedan kunna åka några kilometer efter sjön, man hinner se mycket trots att farten blev ganska hög. Vi hade lite medvind.

Snart så är detta med skidåkning slut så jag har börjat så smått att springa, hoppas bara att knät och foten håller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0