4 veckor utan snus.

Att sluta snusa är ett bra beslut men oj, så jobbig.

Tror att jag fått alla "biverkningar"
*Humörsvikt,
*Smakförändringar
*Hoppande Blodtryck
*Vätskebalansen i kroppen ändrad

Listan kan göras lång.

Det konstigaste är att jag längtar inte efter en snus direkt men kroppen signalerar att något är på tok.

Det är ju för kroppen ett gift som kommit regelbundet till kroppen i 32 år så inte är det väl konstigt att den protesterar.

Har jag klarat 1 månad ska väl det gå en till osv. det är min mentala bearbetning.
Min tanke lite utvecklad:
Har jag klarat 1 timme ska det väl gå 1 timme till, när det gått 2 timmar så ska det väl gå 2 timmar till. 4 timmar-4 timmar till..........

Ja, ni fattar. Detta tankesätt har ofta hjälpt mig när jag vill bryta något betende jag gör som jag inte är nöjd med.

Jag gick ner i vikt för 20 år sedan med detta tankesätt lite modifierad.

Det mesta vi lycksas med eller misslyckas med sitter ju i den mentala biten.

Vad är då positivt
*Pengar över.
*Fräschare munhälsa.
*Behöver inte leta snusdosan.
*Blodtrycket går neråt.

Det absolut tråkigaste är att kaffetåren är inte lika god numera.

Kommentarer
Postat av: Ann

Du är jätte duktig mamma!

2009-08-06 @ 13:04:42
Postat av: Sofie

Visst är jag, nu börjar jag känna mig pigg igen.

Projekt och ideer kommer nu på löpande band.

Thomas har det tungt :-)

2009-08-06 @ 16:26:18
Postat av: Ann

Samma här!! Vår och höst så har Tomme det jobbigt!=)

2009-08-06 @ 18:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0