Guida vara int slug...

Toka är inte smarta så att säga.

Träning och åter träning inför tjejmilen.

Idag vaknade jag vid 14,00 tiden och kände mig väldigt utvilad (skönt).
Vädret verkade ostadigt och tempen var 12,5 så värmen är borta.

När jag druckigt mitt kaffe och kände efter så tyckte jag att en sväng på inlines skulle vara skönt.

Jag brukar åka 8,4 km varje gång men med tanke på regnet så tänkte jag 6 km.

När jag startade var det bara lite duggregn men vid 400 m så öppnades himlen vid 2 km var jag en dränkt katt.

Vid hemkomsten fanns det inget som var torrt.

Nu när jag åker inlines så har min rygg och min axel blivit betydligt bättre, det är likadant med skidåkning känner mig aldrig så pigg som då.
Beslutet att köpa inlines känns bra nu när man kommit igång ordentligt.

Få se ifall knäna håller, ska ut och gå några lånssvängar i veckan.

Håller de inte för tjejmilen får jag väl vara en hängiven hejare för de andra och se denna tripp som en kort semester.

Jag vill inte riskera att sabba knäna totalt för jag går ju mot semester med mycket spring i skogen och denna höst ska jag vara frisk och inte som förra som blev ett stort fiasko.

Om det känns trevligt med Tjejmilen så inför nästa år kanske man kan lägga träningen lite annars och vara lite bättre förberedd.

Kanske några av mina läsare är hågade att följa med då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0