Livsstil eller tokeri?

Idag var det en bra dag för motionering av hundar.
Temperaturen var ca +15,5 vindar och lite moln, regnat så det är lätt att hitta vatten åt dem.

Jag blir alltid så glad när jag rör på Diva hennes rörelse är en njutning för mitt öga, hon rör sig så lätt.
Hade problem att få henne att trava hon ville galoppera fort.(renlukt i luften)

Ofta känner jag vad jag i alla fall tror, en slags meditation när jag är ute och rör på hundarna.
En känsla av att bara vara, inget jag kan påverka en känsla av lugn.

Lugn har jag inte alltid varit när det gäller hundar men åren och upplevelser av olika slag har gjort att jag istället ser det som ett sätt att varava ner eller ett trevligt sätt att själv få motion.

När jag var på björnprovet kom jag i samspråk med en annan som undrade hur jag/vi hann med hundarna.
Hon tyckte att 2 hundar var så mycket mer än en.

Mitt svar är många timmar i veckan blir det oftast, ibland är vi lite slöare för att vila, ibland blir det mer. För min del tror jag att snittet under året torde vara 5-10 timmar/vecka, då är inte jakten inräknad.

Med tid menar jag umgänge motion promenader mm.

Så mycket kan jag säga att de i mångt och mycket styr vårt liv.
Hundvakt så fort man ska bort eller ta med sig dem, 5 hundar är svårt att ta med överallt!!

Men trots allt så ger de mig så mycket glädje i mitt liv året runt.

Dom är alltid överlycklig när man kommer hem, man har en kompis med sig vid varje skogspromenad.




Mys pys me Diva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0