Chock tillstånd....

Jag fick en impuls nu ikväll...



Lussebulle bak... tror det är över 15 år sedan jag gjorde lussebullar.



Formen på dem blev väl inte helt perfekt men smaken var det inget fel på.
Fyllde med mandelmassa...mums..

Thomas är duktig han med, golvet är i skrivande stund lagt.



Ni kanske tycker att baka på kvällen är väl inget.
Trots att jag är nattarbetare så är det sällan jag jobbar hemma på kvällen.
Orsak,, blir så att jag har svårt att somna sedan..
Det är ju så kul att små fixa på kvällarna att jag tappar tid och rum.

Nu ska jag ta mig en till Lussebulle och sedan hjälpa Thomas med Garderoben.

Kommentarer
Postat av: Ann

Ja ingen är nog i mer chocktillstånd än jag!!! Prova de senaste 20 åren, jag minns då aldrig att vi bakat eller haft lussebullar? Bara saffransbullar. Men jätte kul då får vi komma å smaka nå go´fika då?=)

2009-12-02 @ 07:32:22
Postat av: Sofie

Bättre sent än aldrig..

2009-12-02 @ 09:30:41
Postat av: Gerd

Länge sen jag fick någon sån impuls! Har ett bra recept på en saffranskaka som man gör i långpannan. Går fort och blir gott.



Har alltid bakat en massa till jul men i år blir det sparsamt med juldoppa. Stina har bakat sen hon kunde stå på en stol vid köksbänken. Hennes bullar är sååå goda så jag kanske får be henne om hjälp.

2009-12-03 @ 12:58:10
Postat av: Sofie

Ann är riktigt duktig på att baka.

När hon var liten så ville hon inte baka för hon tyckte att det var otrevligt att bli kladdig om händerna.

2009-12-03 @ 17:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0