Lillpite, here we come.

Igår var det varma vädret förbi, skönt när man som vi skulle tillbringa lite tid i bilen,

Vi var till Arnemark, köpte lister till stugan.
Sågen där med alla dessa lister kan sätta fantasin i gång.

Där hade de min Bastu ande, ett måste för varje bastu enligt finsk tro.
Den är gjord av en finsk konstnär som heter Arvid Saarinen, varje sten är olika han gör anden efter hur stenen ser ut.

Därefter for vi till Lillpite för att gratta Åsa på sin 40 -års dag.

Detta är deras hus som de har satt nytt plåttak och ny fasad, en riktigt stor och fin förbättring.



Här sitter vi i solen och avnjuter kaffe.



Blev kvar där till kvällen, avnjöt en god middag som bestod av Grekisk pyttipanna.
Lite Rödvin blev det också.

När vi körde hem på natten så var det bara 7 grader varmt på vissa ställen efter vägen.
Någon ljum sommarkväll var det inte, hoppas att värmen snart återvänder för alla de som har semester,
Har 2 veckor kvar till min semester.

Jag hade tagit semester förra natten så nu ska jag snart fara på jobbet för att jobba de resterande 2 nätterna.

På våran gård har det inte varit en lugn stund i dag för Klas har varit här med sin vedmaskin. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0