Nikotin lust eller ett måste

Jag har startat ett försök med mig själv som försökskanin.

Jag har tänkt sluta snusa, har provat förr men inte orkat att sluta.
Har ofta hävdat att jag måste ha någon last för att inte bli alltför präktig, är måttlig med alkohol, röker inte, motionerar flitigt, äter nyttigt, visst låter det tråkigt ?
Men vad har då hänt?
Jo, jag är ju lite snål och nu ska de ju höja skatten ytterligare, vilket är bra för då har jag en drivkraft.

Har införskaffat nikotin tuggummi och vanligt tuggummi.
Har varit utan snus ett dygn nu och har inte haft några allvarliga sug efter snus.
Jag tar en dag i sänder.

13 år gammal var jag när jag började röka, rökte i 20 år och resten har jag varit snusare.
En riktig nikontinist är vad jag är.

Varnade min arbetskompis förra natten i fall jag skulle bli "irri".

När thomas kom hem i afton så berättade han att vi var bjudna på middag i morgon hos Åke & Carola i deras stuga i Jäkna.

ÅÅÅ, så härligt att få komma till dukat bord, speciellt när man har vakat ut och inte har en susning vad man ska laga till middag.

Tror vi tar cykeln dit i fall det blir vin till maten.
7 km dit och 7 km hem till stugan, då får det vara hur mycket mat som helst man hinner förbränna allt.

Hoppas att vädret blir varmare, förra natten i Arvidsjaurs centrum var det 7 grader, (brrr)

Jobbar en natt till och sedan har jag ledig vecka, inte dumt.

Nu skall ni alla ha en riktigt trevlig HELG.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hur går det med snusandet har du blivit illspeko än?

Åsa

2009-07-13 @ 00:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0