Grill Tips

Jag och Thomas var ner till Arvidsjaur i afton och handlade inför midsommar.

Både jag och Thomas tycker om god mat och njuter gärna det med ett vin glas till helgen.
Jag är den som står för nyskapandet av mat, Thomas är mer tradionell.

Jag måste bara prova om jag ser något nytt recept som ser gott ut eller hör någon prata om något gott som de gjort.

För några veckor så jobbade jag med Helena och vi kom in på grillnig.
Hon berättade att hos dom så var Halloumi ost ett måste.

KANON GOTT var det.

Halloumi - grillad, friterad eller precis som den är

 Halloumi är grillälskarens favorit. Osten har sitt ursprung på Cypern, där den har nationalrättstatus sedan 1400-talet. Fontanas Halloumi framställs av ko-, får- och getmjölk samt vegetabilisk löpe och mynta. Halloumin kan med sin lena smak och fasta konsistens både grillas, friteras och stekas utan att den smälter. Kan ätas som den är eller skivas tillsammans med en frukt. 

Detta är något att prova om man tycker om varm ost, lite kaffeost känsla.
                                                                                                                                                                                                                         


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0