Helg arbete i dubbel bemärkelse

Morsdag i söndags blev en blåsig och arbetsam dag fick jobba nästan mer när jag var hemma än på jobbet.

Filip kom ju för att hälsa på oss.



Efersom att jag inte har småbarn jämt hemma så behöver man ju inte ta bort allt som finns, (vilket denderar att ställa till med extra jobb).

Det första han gör är att slå ihop två efterrätts skålar som stod kvar på golvet efter det att Tajson hade fördiskat.
Naturligt vis så blev det ju glas på golvet.
Det var bara till att ta fram sopen.

Efter det så skulle jag vara barnvakt ett tag.
Vi hade väldigt skoj, i alla fall Filip för han fick plaska med vatten.
Vi var in och bytte kläder och återvände ut men så hade jag glömt något och gick in igen.

Hela köket var rökfyllt.
Filip han på den lilla stunden vi var inne hunnit att vrida på en platta på spisen och just på den plattan stod en pajform med lite klyftpotatis och en plastslev.
Det hade blivit så varmt att pajformen hade spruckigt och potatisen och plastsleven hade börjat bli väldigt varmaoch kraftig rökutvecklig hade bildats.

Ropade på Thomas att komma in och öppna fönstret för det behövdes göras korsdrag i huset för att vädra ut all rök.
Ja, vad händer då.
Jo, en ljuslykta av glas och högfot stod nära fönstret, mer arbete blev det när den åkte i golvet.
Mera sopande och damsugaren åkte nu fram.

Filip då, han tyckte att allt bara var skoj.



Thomas och Filip äter glass direkt ur förpackningen som en avslutning på denna dag.
Förmodligen så kommer det bli fler dagar med Filip med ungefärligt innehåll.

Han är ganska aktiv om jag får säga det.



Lekparken är ett bra ställe för honom att få utlopp för sin aldrig sinande energi.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag tycker det låter som mormor måste skruva upp tempot för att hinna med hi hi

2009-06-02 @ 11:28:09
Postat av: Sofie

Helt klart!

Efter dessa saker inträffat så tror jag att de bara får komma när man är helt utvilad och inte har jobbat..

De var hit igår oxå och väckte mig kl 14,00!!!

Tur att de kom annars hade jag väl sovit bort hela dagen. Vakade ut!!!

Huset var ett enda bombnedslag när Filip for.

Tänk att man blir så tvär gammal bara för att man blivit mormor.

2009-06-02 @ 16:39:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0