Öronproppar och ögonskydd

Att öronproppar och ögonskydd är så effektiva att de stänger ute hela världen blev jag varse igår.

Båda telefonerna hade flera missade samtal och hundarna hade inte reagerat på något. Inga vidare vakthundar hade jag inne Lisa, Fixa och Tajson.

Jag vaknade med ett ryck då någon sa mitt namn, min första tanke var:
-Fan, nu har jag sovit bort halva dagen och Ann är här.
Händer då och då att jag glömt ställa klockan eller slagit av den.

Det var inte Ann utan Carola som stod i mitt sovrum och klockan vara bara 06,40 så jag hade inte försovit mig.

Deras hund Tussi som de köpte av mig hade blodig diarre´.
Så de hade ju provat ringa mig flera gånger men öron propparna hade gjort sin verkan.

Orolig var de ju så jag följde med till Öjebyn djurklinik.

Jag var så frysen då jag klädde på mig så det blev långkalsonger på.
Tror jag blev född med detta fantastiska plagg.

Väntan i Piteå blev lång, 5 timmars shopping.
Långkalsonger var väldigt onödigt kan jag säga.

När vi gick där på gågatan i Piteå så tutade det en Taxibil på oss och det var Ernst.
-Vad är det här för lappar i stan, var hans start mening.

Ja han hade så rätt där gick jag i ett par inte helt nytvättade Fjällrävenbyxor stor tröja och gympaskor.
Var inte riktigt klädd för shopping utan för besök på Djurklininken förklarade vi för honom.

Hur gick det då för Tussi, hon blev kvar över natten för kontrast vätskan hade inte farit ned ännu.
Det går magsjuka bland hundarn nu, sa de på Djurkliniken så man får hoppas att mina hundar inte får det.

Innan vi for hem så var vi ut till jakt och Vildmarka butiken i Bergsviken.
Eftersom att jag har tankar på att börja jaga björn så måste jag nog köpa en bössa med grövre kaliber.
Hittadde en 30-06 halvautomat som verkade riktigt fin, priset var också "fint" 13 000:- + kikare och fästen.

Ja, ja , det kostar att ligga på topp !

Innan jag köper så ska jag se om Fixa duger till att bli Björnhund genpm provet den 1-2 Aug.
Vet inte vilken dag jag startar, för interesset för provet har varit stort bland hundägare.
Sist jag hörde så var det 66 hundar anmälda.

Nu ska jag rigga upp mig och fara och gratta min dotter Ann som fyller år idag.
25 år snart är hon i kapp mig!!! :-)



Hon kommer nog att slå mig när jag satt ut just denna bild på henne, tagit en kanon dag till fjälls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0