Sommarmat för folk & fä.

Filip äter inte så bra nu när det är så varmt.
Lite så är det för de flesta.
Fil, Yoghurt, kräm eller liknande är lättats att få ner för mig i alla fall.
Tydligen för Filip också, för hos oss fick han Yoghurt och Bullens pilsnerkorv.
Mums tydligen.

Hundarna våra verkar inte tappa matlusten, några sekunder så är maten borta.

Ska nu börja blanda in kraftigare foder till dem, nu har de vilat lite sedan skidsäsongen tog slut.

Jag tycker att de är i en fasligt bra form för det är inte många lugna stunder i hundgården.
Energin hos dem finns ännu kvar.

Jag tycker att det är så bra på vintern att åka skidor med dem och på så sett behålla kondisen deras efter jakten.
Ni skulle se glädjen hos dem när de ser att man kommer med dragselarna mot hundgårdarna.

Dom verkar skälla orden:
-Ta mig, här är jag.
Samvetet är lite gnagande ibland.
Har satsat mer på unghundarna så Diva har fått det lite lugnare nu, tror ni att hon uppskattar det?
Inte, hon blir så upphetsad att hon vibrerar av glädje att få fara i väg.



Den här bilden tog jag av henne då vi satt och väntade på hämtning.
Vackrast är hon inte till utseende men det är en fantastisk hund på alla sätt.
Jaktlusten hos henne är enorm, bara hon ser mig ta på kängerna så är hon redo.

Aldrig en sjukdag, otroligt ärlig, snäll mot alla, en helt otrolig jaktkompis har hon varit genom åren.
Hon är nu 8 år och har några år kvar som jakthund vilka jag ser fram emot med stor glädje.

Jag har ju fått en avkomma efter henne som jag hoppas kan bli samma jaktkompis som sin mor.
Men henne ska jag ju starta på jaktprov på björn.



Ganska stilig !!!!!

Hoppas att ni alla kan njuta av denna sommarvärme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0