Arbete

Nu har man gjort 2 nätter av 3, vilket känns som att det är snart över.
Lite svårt att sova första dagen men i dag sov jag som ett barn.
Det tar ett tag att bli "natt" igen, 4 veckor av "dag" sätter sina spår.

Ibland så känns det ju tungt att gå till jobbet för alla, lite jobbigare att gå på ett nattpass och har vaknat jättetidigt på morgonen och inte kunnat sova något på dagen. Men på något sätt så går det också.

Igår tog jag en promenad efter E45 an, när man går så reflekterar man ofta lite så där över vad man ser.

Gick förbi en gammal odlig som nu håller på att växa igen. (synd att kameran är borta)
Tänker, vilket jobb någon har haft för att ta upp denna odling en gång.
Då fanns det ju inga grävskopor och andra maskiner, häst spade och spett var vad som gällde.

Troligen hade de ingen 40 timmars vecka utan jobbade nog allt de orkade och hann.

Att gammla odlingar håller på att växa igen är ett tecken i tiden.
Ingen orkar snart ta reda på något gammalt, slit och släng och en jädrans materialism är vad som speglar dagens samhället.

Undra vad min Gammel mormor skulle tycka om vårt levene idag, hon som plogade vägarna med häst vintertid och dessutom hade 6 småbarn hemma,ladugård och gubben i timmerskogen hela vintern.

Jag kommer att komma igen med ett inlägg om denna fantastiska kvinna senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0