Kameran

Idag får jag en ny kamera, tappade ju bort min andra.

Oftast så köper vi ju inte speciella försäkringar men nu gjorde vi det.
Tur för oss men otur för affären, deras expedit har sålt en försäkring som inte finns idag till oss.
Därför fick vi en ny kamera, fick och fick det kostade några hundra, kameran är ju ganska dyr finns  billigare men ville ha vidvinkel och mycket mer.

Det är min första digitalkamera så jag har ju varit så rädd om den hur den ska ha försvunnit, bara är en gåta för mig.


Jag är en natur människa som bara älskar gamla träd.
Har några gamla kort på ett träd som säkert är från Gustav Vasas tid.
Sätter lite tankar i mitt huvud.

Om den hade kunnat tala tänk vilken informationsbank den då skulle vara för oss.
Många hårda vintrar, varma sommrar på toppen av Krukke. 

Här kommer en bild jag tog av ett träd som står vid stranden på Krukkesjön.



Krukke mitt absoluta favorit berg.
Många bilder från detta berg kommer det mer av sedan är jag övertygad om.
Ett berg är det finns mycket vilt.
Har sett ett Kungsörns par sittande på toppen, visserligen hade jag kikare för att se ordentligt.



Tyvärr så är mycket av skogen på de lägre höjderna avverkade och fler är på gång.
Vi protesterar högt, har hjälp av personer som har hållit på länge med att bevara gammal skog.

Detta område är planerat(nedre bilden) att avverkas, Sveaskogs ekolog godkände inte denna avverkning.
Vad som händer från hans sida vet vi ju inte ännu.

Så här ser det ut på hela området, fullt med gamla döda träd på marken.
Inte blir det så fint  när maskinerna har härjat klart.



Nu är det bara att fara ut och kratta igen innan jag ska på jobbet i kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0