Regn

Idag regnade jag hem från stugan, sista dagarna på ledigheten.

Stannade kvar ett par dar sedan alla for hem efter Valborgsfirandet.
Det är ju så att det är roligt när folk kommer men det är skönt när de far men det är nog lika för alla.

Vilket väder vi haft ,helt otroligt.

Valborgsmässo afton hade vi "middag" förätt, varmrätt, vin och öl, ja hela köret.
Trevligt, trevligt !!

Dagen efter 1 Maj åkte jag min sista skidtur, skaitade efter Jäkna sjön, himmelskt härligt.
Fisken var på hugget och det blev fisk middag,

Lördag var jag morgon tidig, for ut på en spring tur så våra gäster skulle få sova.
När jag hade övergått till att promenera så hörde jag något konstigt läte.
-Årets första Humla. Det lät att gå tungt för brummet var så högt.

Att dagens skoter tripp blev en riktig pärs för Carina är en annan historia.

Jag har i helgen sett följande som årets första.

*Humla
*Liten skalbagge mitt på Jäkna, man kan undra vad den gjorde där.
* Mygga
*Sädesärla
*BJÖRNSPÅR. syntes så väl i ny sladdad väg.

Listan kan göras lång men jag väljer att sluta här.

Härligt med alla liv som vaknar upp igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0