SPA



På Fredag kl 11,30 ska jag och Ann på Laponias spa.

Ser verkligen fram emot det  för jag har svårt att unna mig själv det, men nu är det ju så att jag fick detta när jag fyllde år i Januari.
Vi har inte haft möjlighet förän nu att fara dit.

Jag måste börja tänka om lite, livet går lite för fort för mig just nu.

Jag har fått något förhöjt Blodtryck, det övre inte det undre.
Hur kan det komma sig tänker ju jag för det är ju vissa saker som kan orsaka det :

*Arvsanlagen - mina föräldrar fick något förhöjt när de närmade sig 70 år, så det faller bort.
*Övervikt - inte troligt det heller med ett BMI på 21
*Rökare - slutade för 13 år sedan
*Stress - är det enda som jag kan hålla med om.

Vad är då stress, det finns ju många olika men den som man inte kan påverka är ju den som är farlig.
Att hålla på att motionera och arbeta är inget stress för mig, det är bara avkoppling.

Den inre stressen, som jag efter mycket analyserande har kommit fram att jag har är mycket svårare att få bukt med.
Visst kan nattarbet med något bristande sömn vara en orsak, men jag tycker att jag tar igen förlorad sömn när jag är ledig.

Så jag måste förändra mitt liv litegrann, tänka lite mer på mig själv, för som sagt det är ju bara jag som kan få mig att må bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0