Tajson

Då var det dags igen, jo, just det igen.



Tajson är halt på höger bakben.
Jag vet inte riktigt vad som hände, Thomas ringde och sa att Tajson hade farit över till nästa hundgård.
Krypit under nätet skulle det visa sig, vad hände?
*fastnade han?
*Slogs han med någon? finns inga märken
Ja, frågorna är många, men faktum är att han är halt.

När jag kom upp till stugan så var han så rädd att man fick inte röra honom, Tänderna naggade mina händer.
Jag stoppade mina hundar i bilen och åkte hem igen, han lugnade ner sig så pass att jag fick börja undersköka honom.
Inga ben brytna, inga ömmande leder, ingen svullnad.

Nu är han ju en Finnspets och han är väldigt ömtålig, kammar jag lite för hårt så skriker han till, håller jag tassen för hårt så gnäller han så det är inte så lätt att veta hur ont det egenligen hur ont det är.

Nå, ja det är ju inte riktigt akut så jag avvaktar med Veterinärbesök.

Idag så upplever jag honom som piggare i alla fall.

Var för jag skrev dags igen är för att när vi var borta en helg förra våren så hoppade han från ett tak ca 3,5 meter högt.
Han haltade då i veckor.

Vad får jag då ut av allt detta, har jag lärt mig något.

Jag kan inte lämna bort Tajson, han får bli min lilla följeslagare.

Lita aldrig på någon annan då det gäller skötsel av Tajson.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0