Tiden

Ofta undrar jag vart tiden tar vägen, som igår.
Puff så var den dagen borta och inte mycket blev gjort.

Jag sov till klockan 12 visserligen men sen då.

Provade att kratta men blåsten var så hård att det bara yrde.
Ärligt så är inte krattning en syssla som jag uppskattar.

Men det är så mycket jobb som tinar fram.
Med tanke på tiden man har och att jag prioriterar den kanske fel för att vara den som har ett perfekt hem både ute och inne.

Men jag tänker, måste allt vara så perfekt mår man inte lite bättre om man lära sig leva med lite "kaos".

Under åren med hundar har jag lärt mig att det går inte att ha ett dammfritt hem, kläderna är ofta märkta av hundhår.(undviker svarta kläder).
Jag tycker att det är mycket roligare att fara ut en sväng med hundarna än att jaga dammråttor runt golvet.

Visst städar jag men ingen kan kalla mig pedant för det vore en ren lögn !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0