Helg igen...

Veckorna bara rusar fram nyss var det helg och jag var på Laponia och svingade mina lurviga..

I Helgen är jag en av de utvalda som har äran att få jobba just denna helg....

Har precis läst ut boken Att växa genom möten av Kay Pollak.

Jag vill ge er några tankar att fundera över:

"Jag har något att lära av varje människa jag möter"

"Tänk om det är så att varje människa jag möter är utsänd!"

Några tankar att ta med sig i livet, kanske att möten med andra blir lite intressantare.
Tänker att själv ibland skulle ha nytta av dessa tankar i mitt arbete som undersöterska, tror att människan jag vårdar kanske upplever mig annars om jag tänker dessa tankar om just denna person.

Man får nog öva på detta "tänk"

Nu ska ni ha en riktigt trevlig HELG med allt vad det innebär.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0