Vet inte om jag ska skratta eller gråta....

For ut en sväng med Fixa.
När man går med en unghund så kan allt hända.

Fixa var på samma ställe ett bra tag innan jag gick dit för att kolla vad hon pysslade med.

Fann hennes lekandes med ...



Hoppandes och studsande i en slags dans...
Börjar det klarna...?



En stilla stund i betraktandes sköna kost...



Sen leker jag en stund till med den döda....



Näbbmusen.



Dödandet av näbbmusen var redan avklarad då jag kom dit.
Det enda som återtod var lek.
10 minuter fick jag kämpa för att få tag i näbbmusen, Fixa tyckte att detta var alldeles för roligt.

Igår så skrev jag om Gamla synder, idag så fann jag denna hink som någon har hängt upp på en stubbe.

Man kan fråga sig varför en hink är lämnad jut här.
Har någon tappat den?
Om så, varför inte leta igen den.
Varför finns det en hink just här vid bergets fot?, har det bott folk här under någon period?.

Ja, frågorna kan ställad i all oändlighet men inget svar får jag för det.
Faktum är att det hänger en hink  mellan Tjappsåive och Suddesjaur.

Någon har någon gån roat sig med att skjuta den med hagel.




Tro att jag lägger mina ambitioner om jakt på hyllan för i år.
Det måste komma snö för det är som att gå på tunnbröd, knaster...knaster...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0