Är vintern här ??

Får vi väl hoppas inte.

Knappt varit något kallt i år och så kommer snön.
Inte så bra, älgjakten blir svår, sjöarna har inte frysit blir så dåliga isar.

Det började snöa vid 01,00 i natt i Arvidsjaur.

Pappa har nyss mätt snödjupet 27 cm

Mercan är under snön med sommardäck inte roligt att få fram den.



Lisa verkar mysa i snön, förra vintern så älskade hon att krypa under snön som en säl.



Min buske har ännu inte tappat bladen.
Men fin kontraskt mellan det gröna och det vita.



Solen är på väg att bryta fram.



Vinter, ser det ut som.
Det har blivit varmare ute så det tinar en hel del.



I morse då jag körde hem hade de inte plogat vägen men parkeringsplatserna var plogade.
Jag kan väl tycka att vägar är viktigare att ploga, körde hem i 60 km/h för man såg inget.

Nu är det bara att byta truger på mina stavar och bege sig ut.
Hundarna är på topphumör tycker att det är skoj med snön.

Kommentarer
Postat av: Gerd

Snö har vi inte här än. Det har däremot regnat och blåst och i morse var vi utan ström. 12 grader varmt...



Det ser faktiskt mysigt ut med snö och det blir lite ljusare med snö på marken.

2009-10-07 @ 17:22:14
URL: http://jejjis.webblogg.se/
Postat av: Sofie

Ljusare blir det men mycket har man inte ännu fått under tak av alla sommar saker.

2009-10-07 @ 17:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0