Du fantastiska dag.......

Bytte ut man mot dag från Monica Zetterlunds (tror jag) gamla slag dänga.

-12,5 ute kl 07,45 då jag steg upp.
Orkade inte ligga kvar längre i min säng.
La mig efter fotbollen som var en usel match därför är det ju inte konstigt att man vaknar tidigt.

När jag gjort mina morgon bestyr så klädde jag på mig mina skidkläder och drog till tjapps.
För i Tjapps finns det så mpnga fina vägar att åka efter.

Atos fick bli min följeslagare idag.
Vi brukar åka tillsammans varje vinter, han är den jag tar med mig när jag ska åka lite längre för han håller ett jämt tempo några av de andra hundarna går mycket fortare fram i spåret men de tar slut fortare.

Idag är det ju strålande sol och vindstilla mycket spår efter djur har jag sett idag.
Älg, fågel, räv, hare och hundspann.

I Tjapps så bor det några tyskar som har hundspann läs om dem på
www.arvidsjaur.se arvidsjaurs kommuns egen hemsida.

Försökte hitta ett kort på Atos när vi åker skidor men det gick inte.

När jag kom hem så kollade jag i datorn på kartan hur långt jag åkt.
13 kilometer inte illa blev lite paff själv.

I kväll ska jag prova gymmet som vi lagat.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0