En helt vanlig vecka...

Måndag var jag till Öjebyn med Diva för en abortspruta.
Hon tjuvparade sig i september.
Carola följde med mig så vi hann en sväng på stan för lite shopping.
Passade på att få en kaffetår hos Brosan i Lillpiteå när vi for hem.
På kvällen for jag på jobbet.

Tisdag sovde jag bort delvis var sedan och sprang.
Sen kom Ann och hennes familj och Thomas syrra och kille fick lämna dem alla för att fara på jobbet.
 
Idag Onsdag så började jag med Sjukgymnastiken på morgonen.
Jag har under lång tid besvärats av mina onda vader.
Det visade sig vara den bakre muskeln som ligger närmast benet som är ond.
Fick massage och djupvärme samt stretching.
Hon visade hur jag ska töja ut den det jag gjort tidigare töjer bara de 2 yttremusklerna.

Jag har aldrig upplevt så ond behandling någonsin....
Ska tillbaka till veckan för att få en behandling till.

Idag när väckaren ringde vid 12,30 tiden så sov jag så skönt, det var riktigt roligt att vakna och känna att jag sovit gott.
Jag var så att ställa in sängen bra tror jag.
Himla trevligt med motordriven säng.
Var så pigg att jag for ut en sväng och sprang.

Sen middag blir det i kväll så det blir nog ingen kvällsmacka i kväll.
Lika bra det, då jag lägger på mig sedan jag slutade med snuset.

På tal om det så kan det finnas en möjlighet att jag har fått ont i vaderna och vattencystan bakom knäet pga sluta snusa.
När man slutar med nikotin så får man en vätskebalans rubbning som varar några månader, för när man är nikotinist så är man lite uttorkad(rynk varning!!!).
Troligt att jag fått ev saltlagringar i bena pga mer vätska i kroppen.

Nå ja!! vad som än följer med att sluta snusa så är det värt det att vara fri från nikotinet.
Att jag lyckats vara utan snus i drygt 3 månader och att det går så bra gör att jag i dags läget kan säga.

JAG HAR SLUTAT SNUSA...

Jag hoppas att ni alla tar vara på dagen ni får och gör det bästa av den för vi vet aldrig vilken vändning livet tar för oss.

Läste en annan blogg tidigare i veckan och hon skrev att hon läste en bok av Kaj Pollak jag känner att den skulle jag vilja läsa för jag har sett en föreläsning av honom för flera år sedan och det var så jä.. bra.
Att våga vara glad...

Det blev en rörig blogg inlägg hoppar lite hit och dit känner mig lite rörig idag ofokuserad.

CARPE DIEM

Kommentarer
Postat av: Anders G

När du varit snusfri till nästa höst..då kan du säga att du slutat snusa.

För mig är återfallen vid sex månader.

Då säger hjärnan -Nu är du fri...nu kan du ta en snus..bara för kul. Sen är det kört igen.

Så du har en bit kvar.

Men lycka till !

Jag ska följa ditt exempel när November börjar...eller december...

Trist att kaffet blir mer smaklöst och tråkigt att dricka utan en snus.

Och du..övergå inte till något annat.

Jag började äta läkerol...vilket i större mängder är diareframkallande (står på askarna upptäckte jag lite för sent) så ..ja..bara så du vet..

-Anders

2009-10-14 @ 20:57:59
Postat av: Gerd

Onda vader har jag masserat och vet hur det låter från de som får massage! Vaden är ju en av de muskler som får arbeta mycket och utstå mycket tryck så det är inte så konstigt att den ömmar. I musklerna speglas mycket...



Du har gjort det bra med snusningen. Är ju själv nikotinist med ett tillfälligt återfall. Ska ta tag i det senare när motivationen infinner sig igen. En sak i taget som Alfons Åberg säger.

2009-10-14 @ 22:59:22
URL: http://jejjis.webblogg.se/
Postat av: Sofie

Kommer inte att prova vid 6 mån, vis av erfarenhet.

När jag slutade röka första gången så gjorde jag det.Andra gången provade jag röka igen när det gått ca 6år och då var det ingen fara. Det konstiga är att jag längtar inte efter snus. Hade en kort längtan när jag hade ätit gott och tog ett vinglas förra helgen men det gick över direkt.



2009-10-15 @ 08:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0