Fy fan vad glad jag är som lever...

Sa jag till min dotter när vi gick ut på bron denna otroligt fina Oktober dag.

Att man får uppleva en sådan fin dag.

Jag hade bara sovit några timmar idag för att hinna ut med Fixa en sväng.
Jag gick i en otroligt fin gammalskog kom så småning om till Svarthålbergets fot där det är en fin myr.
Där har Tjappsarna satt upp denna fina stuga som är öppen för alla.

Satt en gång där för att äta förra hösten då vi hade 2 Plott hundar igång för att försöka få en björn.



Som ni ser så är det lite snö på marken efter snöfall tidigare under veckan.

Fixa fick väl upp något och drog iväg på en lång tur och då var det bara att vänta.
Det svåra med att vara hundförare är att ha rätt med kläder.
Inte så varmt när man går och varmt när man blir stilla ett tag.
Idag hade jag för lite kläder började frysa hade en annan jacka än vad jag brukar ha.

Dålig utsikt hade jag inte och solen sken på mig så det gjorde inte så mycket att jag fick vänta.



Detta är på Norrsidan av Harrejaurliden ett av de högsta bergen i Arvidsjaurs kommun.
Myrarna är tunga att gå på nu då det har frysit lite men inte tillräckligt för att bära mig.
Jag har gått många myrar idag och alla lutade uppför....pust och stånk.

Nu har jag tagit in mina hundar Diva, Tajson & Fixa så vi ska mysa lite för att sedan göra en tidig kväll för i morgon bitti far vi upp till Jäkna för att jaga.

Sköt om er och ha en trevlig helg!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jo de har varit en vacker helg. Hade önskat att jag hade kameran med mig i fredags, tycker att det är så fint när det lagt lite snö på marken och det vita blir så fin kontrast mot allt gult/orange. Lördags morgonen var helt magisk när hela marken gnistrade.. dock lite svårt att röras obemärkt i skogen!=)

2009-10-05 @ 13:27:46
Postat av: Ann

Glömde att skriva namnet på förra inlägget=)

2009-10-05 @ 13:28:53
Postat av: Sofie

Kanon helg.

Lördags var det så tyst att man nästan inte tordes andas.

Söndag var mitt jag känner att jag lever väder, varm om kroppen stickig snö som derv mot mitt kalla ansikte tycker att det är så härligt.

2009-10-05 @ 13:44:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0