Jag fryser om fötterna....

Skrev jag på ett mms till dottern och skickade med en "kall"bild.
För igår var vi och jagade, nog fick vi upp älg men de sticker bara.
Ärligt blir man väldigt less, att det aldrig går min väg i höst.

Hade tagit den bästa för ändamålet DIVA.

Soligt och fint men kallt när man befann sig i skuggan.



En vinter kall blomma som trotsar snön och står rakryggad.
Myrpors en av de blommor jag vet namnet på, är så dålig på namn.



En bild på lite gammal skog som jag värdesätter så mycket.
Tyvärr så tar dagens skogsbruk den sista riktiga skogen, det är en av orsakerna till att jag tappar lite glöd med jakten.
Förr då jag började jagade kunde man gå i timmar i SKOG nu handlar det max om 1 timme oftast 30 min innan man är ute på ett nytt hygge.
Det gör att jag vill kämpa för det sista som finns kvar.

Jag vill att Filip ska få gå i riktig skog och inte i något plantage, det nya ordet för planteringar.



Igår så blev jag lite mer positiv till att jobba i helgen för vi blev bjudna på Piteå.Havsbad på nästa helg.
Hotell middag och hela köret och då är jag ledig.
Ska bli riktigt skoj att få klä upp sig, är länge sedan!!

Problem som oftast
-Vad ska jag ha på mig????
Problem och problem, det finns ju dem som bara säljer nya kläder.

Entligen ett skäl till mer shopping :)............

Kommentarer
Postat av: Gerd

Visst är det tråkigt med kalhyggen. Du skulle se virkesupplaget till massafabriken i Husum. Hjärtat gråter när man ser rad efter rad.... Det sägs att till fabriken här i Domsjö kommer det 10-15 långtradare med timmer varje dag. Om det räcker.



Vi har kompisar som har en stuga vid havet och på vägen dit kör man genom en orörd skog. När storbarnen var små sa de alltid: Åh nu är vi i trollskogen. Och det är så jag också ser det. En skog där fantasin får flöda fritt...



En helg på havsbadet lät inte dumt. Jag har sålt min biljett, Ladies night i Timrå, då jag känner att jag hellre är hemma och tar det piano. Går hellre på hockey och ser MODO spela mot Södertälje....



2009-10-29 @ 09:27:26
Postat av: Sofie

Tyvärr så blev havsbads vistelsen skjuten på då en av kvinnorna inte kunde vara ledig. Nå ja det kommer fler helger. Förstår om du vill ta det lilla lugna.

2009-10-29 @ 11:34:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0