Lyxfällan.....

Tänk så lätt det kan vara att hamna där.
Släppa alla hämningar och bara handla.

Har en skolkamrat som hamnat i blåsväder, tycker att det är en så jävligt att handla som han gjort, drabbar andra i hans närhet.
Att bli fartblind kan stå en dyrt i slut ändan.

Brukar ofta tänka att huvudsaken man har så att man kan äta och betala räkningarna, ibland kunna unna sig något som sätter guldkant på tillvaron.

Har en annan klasskompis som drabbats av ohälsa, vilket sätter spår hos mig.
Sjukdommar av olika slag sätter olika spår hos människor, ibland till det bättre ibland till det sämre.

När man dessutom jobbar på ett sjukhem så ser man så mycket både bra och mindre bra.
Försöker att alltid minnas det positiva inte minnas det negativa som sker med människor i mitt jobb.

Därför tycker jag att man ska försöka leva ett liv som berikar en på det man saknar.
Det kan vara lugn, spänning, glädje etc.

En gråmulen oktober dag kanske färgar min blogg idag.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0