Torsdag igen..

Tycker att veckorna bara går fortare och fortare för varje år som går.
Har nog med åldern att göra eller...

Kanske man blir duktigare på att fylla dagarna med liv????
Inte livet med dagar.

Jag har en länk på denna sida till Abraur gå in där och kolla på dem som är tappra och uthålliga.
Avund känner jag för att de har förmånen att jobba ute men inte med kylan.

Min sjukgymnast är ju bara bäst, tycker jag.
Idag så gick jag en promenad med Fixa och Tajson, en promenad i ett relativt högt tempo i 6 km.
Kände inget i vaderna, första gången på över 1 år!!!

Vilken känsla, för jag hade börjat misströsta om jag skulle kunna träna upp mig inför nästa års tjejmil.
Som det känns nu så ska det inte vara några bekymmer att träna upp mig.

När jag ändå var i farten så for jag på gymmet, jag har ALDRIG förut tränat gym.
Få se om jag gillar det, undrar om jag kan röra mig.

Tänker som så att det är svårt för mig som älskar mat att dra ner där och då återstår det att öka motionen för att öka förbränningen.
Det är inte mycket jag gått upp men det känns på kläderna och ärligt så hatar jag det.

När det blir riktigt vinter och skidspåret är draget får jag all den träningen jag behöver.
Men i väntan på det får jag göra annat.

Att jag kan röra på mig så mycket beror ju på att jag har ett liv utan småbarn och allt vad det innebär.
Det är ju mest bara jag och Thomas och hundarna, hundarna är alltid med på allt.
Kan inte riktigt säga detsamma om Thomas men han har lovat att vara mer aktiv i skidspåret denna vinter.

På Lördag så drar ju älgjakten igång igen, har fått mall på hur en älg ska se ut.
Tror att jag har för klen kaliber för en sådan älg...
Han går på en väg!!!!



Men jag hoppas att få skjuta en älg för Fixa denna omgång skulle vara så roligt.

Men nu väntar middag idag ska jag äta lamm kotletter med sallad, mums!!!
Det blir en ensam middag för Thomas har åkt till stugan idag, jag väntar och ser hur det går med Diva lite närmare veterinären om det skulle behövas.

1300 kr kostade det att bli kvitt tjuvparningen för Thomas, sa åt honom att det kostar ju en jakt helg borta med Diva.
En helg i Stockholm med shopping kan jag ta som kompensation :)....

Kommentarer
Postat av: Åsa

Tycker jag låter som en rimlig kompensation.Lycka till med det!

2009-10-15 @ 18:22:06
Postat av: Sofie

Ja med,,,,

Jag shoppar han betalar.

2009-10-15 @ 18:56:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0