Varför vänta så länge?

Med att fara till sjukgymnasten kan man undra.
Är nog lite för tjurig och tror mig kunna "bota" själv.
-Det är nog något som går över etc.

Igår var första gången på mycket länge som jag kände glädje i att springa.
Visserligen inte så långt men ändå, 3 km blev det och jag kände inget i vaderna.
Hurra, hurra....

Igår bokade vi bord på Laponia den  14 nov.

3 rätters middag och dans till Arvingarna.



Ska bli trevligt i lag med goda/trevliga vänner.

Nu är det Allhelgona helgen, fördel att jobba är att man får storhelgs ob.

När man växte upp så var ju inte denna helg något speciellt, nu ska det vara mer likt det Amerikanska firandet.
Som jag tycker är lite "plastigt", ungerfär som den Amerikaniserade Tomten i Rovaniemi värst var tomtelandet i Rovaniemis skyddsrum.
Tråkig känner jag mig nu i detta tänkande....
Gammal?
Nej känner mig inte en dag över 25 kanske 28.
Faktum är att jag nog är mer tränad och känner mig otroligt piggare än vad jag gjorde i den faktiska åldern.

Det är kanske så att jag då i själva verket då var 45 år och nu är jag 28 i en faktisk ålder :).

Läste på en blogg från en tjej i 25 års åldern som sa att hon kände sig gammal och sliten i 45 års åldern.
För henne är nog 45 gammalt men när man är där så häpnas jag att jag känner mig inte ett dugg gammal.

Jag brukar fråga min dotter om jag kan ha det och det klädesplagget, typ "trasiga" jeans och annat.
Då hon säger:
-Mamma du är för gammal för dessa kläder då ska jag skärpa till mig och bli lite "mognare".
(vi följdes en dag på jakt i Tjapps)



Hon är min måttstock vad det gäller kläder jag kan ha på mig, det finns säkert dem i min ålder som tycker tvärt om men.
-Det skiter jag i !!!
Vill jag ha tajta jeans och en urringad tröja så har jag det, punkt.

Hittat så snygga Jeans på en tunika på Gabriellas här i Arvidsjaur.
Få se om jag handlar eller kanske väntar... tvekar!!!
Har även ett besök hos Frissan denna månad så pengarna fladdrar just nu ur min börs.

Måste kolla med dottern om jag kan låna något till Laponia kvällen.
Köpte ett par snygga haremsbyxor för 20 kr när vi var i Stockholm.
Priset är rätt, REA.
Tänkte att hon kanske har någon snygg topp som jag kan låna.

Herre Gud vad mina tankar fladdrar denna morgon som är mulen grå och kall -6,3.
Ska nu sätta på mig täckbyxorna och skidjackan sätta selen på Tajson och fara ut på en stärkande morgon promenad.

Ha en trevlig Helg och CARPE DIEM.

Kommentarer
Postat av: Ann

men inte brukar väl jag säga att du är för gammal för att ha vissa saker.. Det är ju din sambo som gör det!!=)

2009-10-30 @ 09:09:50
Postat av: Sofie

Du är ju snäll, vill bara att vi ska köpa saker tillsammans som du sen använder :).

2009-10-30 @ 09:56:01
Postat av: Ann

Äh inte är jag väl bara snäll, om kläderna passar en personlighet så ska man ju ha på sig dessa, man är ju alltid finast i kläder man trivs i. Sen så tycker jag att det är väldigt bra att vi har samma strl:) och du brukar ju faktiskt låna kläder av mig också!!:)

2009-10-30 @ 10:59:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0