Älgjakt i Tjappsåive......

Har nu jagat två dagar i Tjapps.

Lägger mig kl 20,00 på kvällarna stiger upp 04,00 på morgonen.
Inget annat liv just nu än jakt, lite Filip men han knockde mig så jag började blöda näsblod.
Det är tufft att vara mormor.

Jaktlaget har skjutit 2 kalvar.

Fast jag är ändå lite nöjd i allafall, för jag har gått med Fixa(unghunden).

Lördag morgon blev det väl inte det allra bästa ståndskallet, en ekkorre....

Men på eftermiddagen hände det jag ville ETT UPPTAG..
Tyvärr så stod det inte men hon tog upp!!!



Hon stod så fint och tittade framåt men just somn jag knäppte av kameran så hann hon vika på huvudet.

Det var så hund och folk starkt nära byn så jag och flickan drog till Serpra.
Garanterat ensam.



Det är så fint där trivs som fisken i vattnet.
Man får gå i något som borde vara reservatskog.

Runt denna myr så fanns det både leger, spår och andra tecken på att det har varit älg där.
Det bästa jag sett i höst.

Gick med Fixa igen, hon fick ett upptag i em också, helt plötsligt så fick hon luft under tassarna.
Långt for hon och skällde några gånger men tillslut så bar det i väg och inte mot oss.

Vet inte men det verkar finnas lite tjurar, kanske har de gömt sig.

Nu väntar sängen. Sov Gott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0