Älgjakts pannkaka kontra GI mat...

Jag gillar verkligen att laga mat gärna prova nya kombinationer.

Så blev det förra veckan, jag hade gjort pannkaka givetvis med fiberhavregryn och vetekli i.
Men så fann jag en bit vinmarinerad kassler och tyckte att jag borde göra något av den.

Det blev en gryta med lök, championer, vitlök, matlagningsgrädde, lätt creme fraiche, tomatpure och kassler och till det fullkorns bulgur och sallad.

Riktigt smaskigt blev det och det bästa var att det blev över till matsäcken.

I Tjappsåives jaktlag så äter vi i Kvarnbäcken och där är det som på många andra jaktlags menyer.
Pannkaka, Palt, souvas, korv mm.

Men jag var ju laddad att få äta min gryta med Kassler och fullkorns bulgur.

De tittade i min stekpanna.

Tillslut så sa Kenneth
- Passa så att inte sågspånet bränner vid!!!!

Inte så belevad med nya mat ideer.

Min Bror son Marcus smakade av min gryta och tyckte att det var för att citera honom.
-Jäkla gott....

Min sambo hade fått med sig av grytan till älgjakten och han gillade den också.

Det funkar med nyttig mat även under älgjakten.

Idag så börjar jag om på mitt jobb igen efter 4 veckors ledighet,
Helt ärligt så längtar jag inte dit, men det brukar ge sig när man väl är där.

Sköt om er!!!


Kommentarer
Postat av: Gerd

Ja nya maträtter är roligt och spännande! Kassler är gott och användbart. Prova att blanda curry i margarinet innan du steker kasslern. En spännande och god smak.



Lägg gärna ut bilden som du nämnde i förra inlägget. Förmodligen samma sten som jag tänker på och jag minns också utflykterna. Nog hade vi det bra i vår by och lilla skola.



Förresten så minns jag din mammas goda bullar mycket väl...



Ska kolla om jag kan scanna in några bilder från skoltiden. (alltså om jag kan med den mannicken...)

2009-09-30 @ 19:00:47
URL: http://jejjis.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0