Det blir bara bättre med åren......

Visst vore det bra om vi var som ett riktigt årgångs vin som bara blir bättre när tiden går.
Vissa saker är bättre helt klart medans vissa saker klarar man sig utan.

KRÄMPOR, fan vad jag hatar dem, sätter hinder för mig vill inte ha dessa.

Igår så ringde jag min sjukgymnast för en tid.

Vad då kanske ni undrar.

Jag har så ont i mina vader !!!
Vet inte vad att göra, provar med olika skor, tränar med olika saker men inget hjälper.

Efter ett samtal med Åsa så ringde jag till min sjukgymnast men hon är en bokad dam så jag får vänta ett tag.

Hon har hjälpt mig med så mycket rygg, knän och axlar så jag har stort förtroende för henne.
Att hon sedan visar hur jag ska göra olika övningar för att det ska bli bättre är det bästa.

Vi köpte ju nya madrasser vilket var en bra sak.
Tror att vi dragits några år för länge med de gamla madrasserna för nu har jag bättre i både höfter, ländrygg och axlar.

Jag tror att en del av värken kommer från de dåliga madrasserna vi hade.

Det är ju ett riktigt elände att bli äldre kroppen protesterar mot allt nytt, inte var det så när man var yngre.

Vad fick man ?
Jo, träningsvärk som var borta på några dagar.

Vad får man nu?
Jo, muskel inflamationer som tar veckor ibland månader att få bort.

I morse tänkte jag att jag skulle ut med mina inlines för förkylningen håller på att lämna min kropp.

Tänkte - njut av turen upplev denna vackra morgon.

Med det i sinnet så for jag i väg har aldrig gått så bra, det blev 12 km av bara farten.

Ibland är det bra att inte ha så mycket mål utan bara köra på.
För målen kan ju också bli ett hinder en slags press som kan leda till stress,

Stress av fel orsak är ju inte bra för oss.

CARPE DIEM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0