En riktigt trevlig dag idag..

Jag börjar med...
Mormors lilla älskling !!!



Fortsätter med....

Denna dag har jag tillbringat i Bagarstugan.
Mjukkakor och Pizzabottnar blev det.



Detta uråldriga sätt att göra matbröd står sig i längden vad det gäller smak, tycker jag.
Inga nymodigheter kan få samma smak i brödet som en vedeldad ugn.

Mamma och Mågen bakar bröd.



Riktigt duktig är han min måg Thomas.
Kavlar och slår degarna med bravur.



Dottern min och hennes familj.
Jag och Filip for hem när de började med sista degen.
Bakat ur 13 liter deg!!!



Jag tycker att det är roligt att baka i en bagarstuga.
Det blir så mycket och går så fort.

I morgon blir det jakt igen har haft vilio dag idag.
Fick göra en bergsbestigning igår när Diva skällde gångstånd på en älg.
Det visade sig att det inte var till någon nytta att anstänga sig så för en älg har ju längre ben än mig, så man är ju chanslös.

Sköt om er alla och CARPE DIEM.

Kommentarer
Postat av: Gerd

Rönnberg? Finns inget godare än mjukkakor. Har faktiskt hyrt en bagarstuga för att baka mjukkakor några gånger.

2009-09-24 @ 20:39:35
URL: http://jejjis.webblogg.se/
Postat av: Sofie

Det är i Rönnberg, mamma brukar vara där.

Vi brukar även vara i Tjappsåive ibland.

Det är riktigt härligt att ha mjukkakor i frysen.

2009-09-25 @ 05:39:38
Postat av: Gerd Eriksson

Tyckte att jag kände igen bagarstugan. Har tillbringat många timmar där med tanterna i Rönnberg när jag var mindre. Minns att jag blev kallad lillpiga och fick ett förkläde och en huckle (?) på huvudet. Minns också hur det luktade och att det var varmt där.

2009-09-25 @ 07:40:34
Postat av: Sofie

Hann faktiskt baka med Gerda där.

Då upptäckte jag vem jag var lik=Gerda.

Vi var båda täckta med mjöl.

2009-09-25 @ 13:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0