I väntans tider........

Att orka vänta är väl det som betecknar en älgjägare.
Vänta på att hunden ska skälla vänta på att hunden ska komma tillbaka.



Här är det Ann i djup fundering.

Medans man sitter och väntar kan man ibland ha turen att ögat får vila på en sådan stubbe som inte skogsmaskinerna kört sönder i sin strävan att ta bort all skog för oss.



När man som jag i år försöker jaga in en unghund så får man inte ha för stora förväntningar.
Några stunder jagar hon bra medans andra stunder så går hon och tittar på träd, kanske någon ekkorre!!!



Fixa blev så lycklig att återfinna oss efter en längre sökrunda.


Här är det jag som försöker få kontakt med min bror som är på berget brevid.

Ser ni de vita markeringarna på träderna?
Det markerar stigen mellan Tjappsåive & Suddesjaur.
En stig som förr användes för att ta sig mellan byarna, egentligen så kommer man fram i Bergnäs byn på södra sidan Suddissjön. Troligen så var det båtskjuts över sjön


Min Flicka Ann följer med mig för att lära sig hur man går vissa ställen i Tjappsåive.

När vi var framme så stötte vi på denna blomma som såg så ensam ut mitt i en djungel.



Idag har vi vilo dag, bra att låta allt vila sig.

Om ni undrar varför jag inte jagar med Diva så beror det på att hon är i hög löp.

Nu Anders så har du väl fått lite bilder, tyvärr så har jag inte haft möjlighet att ta på något vilt ännu men det kommer väl.
En hackspett men det var så långt så jag kunde inte zooma in.

Nu ska jag måla sovrumms fönstret.

Kommentarer
Postat av: Gerd

2009-09-15 @ 10:16:08
URL: http://http:/
Postat av: Gerd

Återigen fina naturbilder! Igår hade vi 19 grader varmt och värmen ser ut att fortsätta. Sköna dagar med andra ord. Hoppas att vädret håller i sig för vi åker upp till Klimpfjäll på fredag. Ska bli så skönt att vandra ut på fjället.

2009-09-15 @ 10:20:05
URL: http://jejjis.webblogg.se/
Postat av: Sofie

Idag är det varm här också, började igår. Svetten rann när man rörde på sig.

Härligt att åka till Fjälls, är nog väldigt vackert just nu med alla färger.

2009-09-15 @ 12:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0