Jakt start....

Vi har startat med jakten i veckan.

Älgarna lyste med sin närvaro en hel del Järp kullar har jag dock sett aven en stort Orrkull.
Så man kan säga att vi inventerar lite dessa dagar.

Myrarna jag har passerat dessa dagar har stått i damm!!



Hunden var borta ett tag och jag gick och letade någonstans att sitta då jag såg denna vy.
Kunde inte låta bli att ta ett kort av dessa gamla träd som står kvar på Pallik.



Så träffade jag på det som jag väntat att få se, Björn skit !!
Riktigt stor hög med bara bär.
Undrar om storleken på högen motsvarar storleken på Björnen?



Några jaktkompisar Thomas & Benny, vi väntar på att Boss ska återvända.



Fixa i hög gräs på en jätte myr vi passerade,
såg faktiskt där en älg börjat sparka upp en brunstgrop under detta pass.



Nedre delen av jättemyren.



Hade tänkt att jaga idag med det blåser så mycket att det fick avstå.
Det blåser så mycket att taket på filadelfiahuset i Arvidsjaur tappade takplåtar.

Om det blåser mindre i morgon så ska jag följa med till Grundträskliden och gå med Diva.
Annars blir det potatisgrävning i Tjappsåive.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0