Lev livet medans du kan !!!

Har under hela dagen haft en tanke på hur orättvist livet kan vara.
Jag har grävt potatis i Tjappsåive, rehab på Tajson i 4 km samt inlines 8 km.
Trots alla aktiviteter så har tankarna farit Livet.
Det är så trevligt att Ann och hennes familj bor nu under jakten i Lägenheten för i morse gick vi över och drack morgons kaffe med dem.
Att få träffa en nyvaken och pigg Filip är riktigt vad livet är värt.

Förra sommaren i Seidegava Jag och då liten Filip.

Har bekanta som vakar över sin 20 åriga dotter.
Då tycker jag att det är inte rättvist.
En tjej som har hela livet framför sig ska behöva vara med om detta.

Har de senaste åren haft bekanta som gått bort i relativt låg ålder och detta har givit mig eftertanke på vad som är viktigt i livet.

Skjut inte upp allt du tänkt göra.
Unna dig att må bra.
Unna dig något fint för det är du värd.
Har man lite pengar så gör något kreativt så känner du dig duktig och då mår du bättre.
Far ut i skog och mark när saker känns tungt.
Städa är inte det viktigaste.
Människor som bara är otrevliga skit i dem, koncentrera dig på de som är trevlig mot dig.
Känner du för att bjuda hem folk gör det, all mat uppskattas.

Listan kan göras lång men detta är några saker som jag tänker på.

Att jag for på tjejmilen var ett sådant steg, har inte vågat flyga.
Varför vet jag inte för jag fegar sällan.
Tanken var
-Klarar du detta så berikar du ditt liv!!!

Tänk så tur att jag tog det steget och inte hittade någon ursäkt att inte fara.
Kanske var det så att jag inte ville hitta någon ursäkt utan att det helt enkelt var dags för detta steg.

Vad jag vill säga är:
Ta vara på Livet
Fyll dagarna med Liv
Inte Livet med Dagar

Var rädda om er och sköt om er.

Kommentarer
Postat av: Gerd Eriksson

Jo du har så rätt i det du skriver. Skjut ALDRIG upp något till morgondagen.



Livet är inte rättvist alla gånger när sjukdom och olyckor drabbar oss. Och de går inte att förutspå heller. Nä såna erfarenheter är inte roliga eller nödvändiga.



I naturen hittar jag också kraft. Till och med ute på havet i en båt. Jag som inte alls har tyckt om båtar och vatten i vuxen ålder. Som barn var det inga problem men med åldern kommer kanske rädslan.



Ha en trevlig helg!



2009-09-11 @ 12:47:06
URL: http://jejjis.webblogg.se/
Postat av: Sofie

Visst är det så att rädslan kommer när man blir äldre.

Troligen för att man har erfarenheter av olika saker. Ser bara på morsan hon är rädd allt, om hon hade varit det när vi var små så hade hon aldrig orkat.

2009-09-11 @ 14:15:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0