Plötsligt händer det...

Fixa skäller ståndskall.

Lite mallig är jag trots att det inte blev skjutet något men vilket jobb min lilla gjorde.

Jag var inom 100 m men det var så risigt och nästan ingen vind så jag fick inte se älgen.
Förmodligen så stötte jag det, fryset, vind som svarvade, risigt och trångt kanske någon kvist.

Men hon fick fast älgen igen men det var så långt från mig så brosan min gick på ståndet men då hade det blivit så oroligt.

Troligen av spåren att dömma så var det en ko och vi har ju ko förbud.
Inte sant men jag börjar låta som min pappa, bedömma vad älg efter spåren.

Så mycket kan jag säga att en stor tjur var det inte.

Mycket hände denna morgon i Tjapps, alla 5 hundar hade något på gång.

Brosans unghund Björna skällde nog troligen Björn.
Djuret var chokladbrunt och ca 1 m högt........

Anns hund Boss hade upptag men vet ej vad det var.

Vad var det jag sa hundskall inga kort.!!!!

Nu drar jag upp till Jäkna för jakt där i helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0