Stockholms resan Del 2

På Gärdet i Stockholm före start.



(hade ingen tanke efter loppet på fotning, bara av med skorna)

Man kan lungt säga att det är bra att vara tränad för ändamålet.

3 veckors intensivt inlines åkande kan nog inte kompensera 3 veckors löpträning eller varför inte en hel sommar.

Fy, fy,fy ,fan.... så ont jag hade i kroppen, kan väl säga att det var ingen lek.

Fotleder,knän,fötter och höfter gjorde sig till känna.

Referat:

0-1 km för snabb öppning fick kramp i hö vad.

1-3,5 km gick jag, hade lagt upp det att jag skulle gå första 5 km men blev så jävla less att gå.

3,5-10 Löpning och lite gång,

Hade innan aldrig sprungit mer än kanske 4 km i ett följd före Tjejmilen.

Vid 8 km hade jag så ont under fötterna att jag inte visste vad jag skulle göra.

Gick mellan 8,6-9,3 då en man som stod och hejade ropade.
-700 meter kvar till målet.
Då tänkte jag,
-månde ske vad som helst, men fan springa det som är kvar ska jag bara göra.

Och så blev det, jag har skavsårsplåster ännu under fötterna.



Rebecka & Johanna före start, Åsa som är den av oss som verkligen har tränat startade i ett led långt framför oss.


Hur ska jag riktigt sumera detta fenomen Tjejmilen.

Härlig stämming
Ond kropp
Vacker bana
En upplevelse

Kommer nog trots allt att återvända nästa år men då ska jag vara väl förberdd vad gällande träning och skor.
90 minuter tog det i år, vill nästa år komma runt på 70 min i alla fall.

Man får väl köra lite både och till våren, både min älskade skidåkning och löpning.
Måste väl kanske springa lite även i vinter kanske cykla mer och använda vårt gym.

Fan vet om jag till nästa vinter (2011) är redo för Vasaloppet.
(en dröm att få uppleva)

På kvällen for vi och åt Pizza med Thomas och Flickorna.
Riktigt god pizza summerat av ett riktigt pizza freak (me).

Fortsättning följer om Dagen D.................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0