Stockholms resan Del 4

Emelie ville så gärna vara våran guide i Gamla stan.

Givetsvis så tackade vi ja, jag har varit i Gamla stan tidigare men bara strosat efter de mest kända gatorna.

Vi tog med oss all packning och låste in den på Centralen och for sedan vidare till Gamla Stan.


En vacker plats i Gamla stan.



Efter Gamla stan så gick vi genom Kungsträdgården och NK.

På NK mötte vi Susanna Kallur, idel kändisar på denna resa.
Brukar aldrig se någon annars.

Lite Shopping han vi ju med förstås, shoppa kan jag :-)

Vi åt på Kungshallen tror jag att det heter, Emelie rekomenderade en Libanesisk restaurang.
Riktigt gott, åt Lammfärs spett med pot. och massa såser, hummus är något jag gillar.

Tack Emelie för allt, lånet av lägenheten, guidningen och för ditt hjärtliga sätt att ta emot oss från norr!!



Så led vår resa mot sitt slut.
Dessa 3 dygn i Stockholm kändes som en hel vecka, förstår inte hur jag gruvade mig för att resa bort innan.

Men ett är säkert att nästa år så ska jag vara mer vältränad, avsatt mer pengar för shopping och större resväska.

Tack alla som gjorde denna resa så himla trevlig!!!!


Kommentarer
Postat av: Gerd Eriksson

Hej!



Å så glad jag blev när jag hittade "hit"! Har snabbläst lite och du har tagit så fina bilder. Slengbilderna framkallade minnen från barndomen. Minns att jag plockade stickor som jag fått under fötterna när vi sprang ner till sjön på "spengren". Ska läsa mer sen för nu ska jag och Markus på hockeyträning.



Kram Gerd

2009-09-05 @ 12:05:40
URL: http://jejjis.webblogg.se/
Postat av: Sofie

Roligt att höra av dig Gerd.

Försöker skriva lite allmänt för jag har läsare från olika hörn med olika intressen.

Nu börjar ju jakten så det blir nog en hel del bilder därifrån.

2009-09-05 @ 19:01:41
Postat av: Gerd Eriksson

Ah bilder från jakten... å vad jag önskade att jag bodde mer norröver just under jakten!



Jättekul att läsa hos dej. Om dej och ditt liv. För visst är det roligt att höra/se vad barndomskompisarna sysslar med. Skriver själv mest om vardagen och är med i en del disskussionsforum där det diskuteras om allt möjligt.



God jaktlycka!

2009-09-05 @ 19:34:21
URL: http://jejjis.webblogg.se/
Postat av: Gerd Eriksson

Ja visst är stressfaktorn en orsak till det höga BT. Kanske det är bättre att jobba hela sommaren. Skämt å sido så har jag varit ledig i 9 veckor. Mycket övertid och inarbetning + semester. Åsså tog jag en vecka tjänst ledigt för att Markus inte ville vara på fritids. Men inte kan det höga BT bero på åldern? Vi som är sååå unga.

2009-09-06 @ 13:28:30
URL: http://jejjis.webblogg.se/
Postat av: Sofie

Jag är ju inte en dag över 28 så inte kan det vara det. Faktum är att mitt gick ner när jag började jobba igen. Men man ska inte underskatta ett högt BT.

2009-09-06 @ 15:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0