Tjappsåive min andra hemby.

I morgon så startar älgjakten i Tjapps vilket är den byns största händelse varje år.
Det är då alla hus fylls upp igen av barn och barnbarn som ska jaga.

Började om att jaga där lite förra hösten, tyckte att det var riktigt trevligt.

De har älgfesten kvar och förra året var jag med och ordnade den.



Jag var så förkyld att jag deligerade lite jobb, Kenneth fick stå vid voken.

Menyn var härligt enkel
Piteälvsvok= skav, nudlar,grönsaker samt chilisås efter egen smak.

Många tyckte att detta var det bästa de haft något år.

Får se vad det blir i år för det är andra som står för det i år.

Ha en trevlig Fredags kväll !!!

Kommentarer
Postat av: Anders Gustafsson

Du får ta och friskna till nu så får vi lite bilder från jakten.

-Anders

2009-09-12 @ 19:52:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0