2a målet nått...

Jag skrev ju tidigare att jag hade 2 mål med skidträningen.
1a till Moskosel - avklarat
2a till Arvidsjaur och igår gjorde jag det..
Försökte ju innan Påsk men misslyckades.

Skam den som ger sig.

När "mördarbacken" var avklarad och jag stod på toppen kändes kroppen pigg.
Vädret var lite disig.


Föret i spåret växlade, i början gick det lätt och Fixa var springsugen men jag tycker inte att det är kul att åka fort i "puckelpist".
Vi åkte på bra och snart var vi i Krubbjokk, där bäcken hade gått upp lite.


Jag stod på Stenbron och tog denna bild, ni som inte sett den borde göra det för det är ett konstverk.

Just bortom bron så kom jag dit där jag fick ta av mig skidorna och gå över vägen.
Fick en tanke när jag tog denna bild...
Varför inte till nästa år åka Reivo runt..


Efter denna skylt så följde det ett blött sugande före som var jobbigt sen kom den mentala jobbigheten.
Hade glömt hur långt det var att de sedan hade dragit om leden satte lite mmmm i huvudet.

När jag nådde Arvidsjaur sjön så blev jag osäker på hur jag skulle åka bestämde mig för att åka uppöver till Flygbryggan.
Hade ringt till Ann för hämtning, eftersom att jag inte visste riktigt vart jag skulle anlända så blev det ett samtal i sista stund innan jag kom fram.

Flygbryggan var härlig att se för jag hade börjat få ett skavsår på vä fot som inte var så skönt.


Summa sumarum:
*Gör om det igen nästa år
*Bättre utrustning
*Kände att jag var tränad för detta

Väldigt lugnt var det efter spåret,
1 ekkorre
2 Tjäderhönor
1 Skoteråkare

När jag varit hemma en stund så ringde Carola och undrade om jag var hemma och hade kaffe åt dem. Lite paff blev jag för jag trodde att de var i Jäkna.
 Jag blev lite barnvakt för Ann skulle springa lite längre så hon hoppade av i Gammel Rönnberg och vi for vidare hem med en snarkande Filip i baksätet.

När Filip vaknade var det bara en sa som gällde.
En tur på "STOORN", min skoter.
Och som alltid så är det hjälm på.


Jag kollade på datorn och kartan där hur långt det var och vad jag kunde se var det runt 30 km.
Ångrade att jag inte tog GPSen och satten den på rutt då hade jag vetat.

Idag känner jag mig rätt så pigg...vilodag blir det iaf..för imorgon planerar jag en tur som är nästan lika lång men den går till Fjälls,,bilder utlovas..

Ha det så bra..
                       ♥CarpeDiem♥

Kommentarer
Postat av: Gerd

Mycket fina bilder! Här regnar det och jag hoppas att snön försvinner fort!



Kram

2010-04-09 @ 19:59:42
Postat av: Sofie

När snösmältningen väl har börjat ska det gå undan.

2010-04-10 @ 19:50:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0