Blåsigt värre....

For till Saddenåive i torsdags, vägen var fin och vädret bra.
Min Vilodag....

Firade min vilodag med en "god"middag..testa hamburgare med Västerbottensost..1 glas JP


Tog på kvällen en promenad med hundarna, 3 hundar i samma sväng är lite för mycket för de tjorvar med kopplena.

Fredagen bjöd på vacker väder och lite blåst, skidtur fick stå på schemat.

Jag och Fixa for bara och åkte upp efter Piteåälven, turen tog sin lilla tid för vi for en del ospårat.
Kollade nu när jag kom hem på kartan runt 25 km blev det.
Det är dock lätt åkt för inga backar finns ju på sjöar.

Fjäll mot Tjeggelvas.


Bilderna är inte av bästa kvalla för jag hade bara telefonen.

Jag var eldvakt hos Ann i Seidigava och då passade jag på att ta en liten prommis med Diva och Tajson.
Många år sedan jag gick denna väg och stod på denna den tredje och sista bron mot Rävudden.

På morgonen var det massor av fåglar i strömmen några var kvar men jag har ju ingen zoom så det är svårt att fånga dem på bild.


Helt klart går vi mot varmare tider och tur är väl det för jag har frysit och frysit dessa dagar.
Centralvärme är fint att ha.....

Sprang till Seidigava i morse, längsta turen 7,3 km...
Är glad att det går så lätt att öka på längden utan att få bekymmer med kroppen.

Som sagt detta år ska det gå lätt att springa 1 mil och inte behöva nästan bli sjukskriven efteråt.

När jag kom fram till Seidigava så möttes jag av denna glada, snoriga och söta unge.



       Ha det....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0