En härlig dag..

Ann har velat att jag skulle komma till dem någon dag, sova över!!!
Svårt att sova över när man har en löp tik....

Jag steg upp 05,30 för att därefter få i mig frukost och kaffe, packningen hade jag redan gjort så det var bara att lasta in i bilen.

Var uppe i Seidegava vid 08,00 tiden och hade där en klarblå himmel, vilket kanon väder det var hela dagen.
Provade att fiska ett tag men fick inte något, ärligt så la jag inte ner mig själ i fisket för jag hade andra mål för denna dag.

Mitt på dagen så bad jag Thomas att skjutsa upp mig på fjället, det är så BRANT att skjuts är skönt.


En vy över en del av Piteälven där jag startade och avslutade.


När jag gått upp på sommaren så har vi stannat och pustat ut vid denna sten.


Jag slutade att åka i nykörda spå för de var så isiga och for bara ut på vidderna mot Tapmuk.


Turen blev inte milslång men väldigt skön, för Fixa lärorikt att gå där det är mjukt.
På vägen ner så gick jag ner sträckan som jag fick skjuts upp, för jag är ingen självmords kandidat.


Kunde inte låta bli att fota dessa granar för jag tyckte att deras gröna färg var så vacker.
En liten försmak av vad som komma skall.


När jag kom ner från fjället så hade det kommit mera folk till Ann och Thomas.
Kompisar från Arvidsjaur och Stockholm.
Fikapaus vid ute elden.


Fick riktiga "vårkänslor" vid denna syn.
En av de tre forsarna som vägen passerar mot Rävudden.


Efter detta foto så for jag till Mamma och Pappa för att avnjuta en
GOD fisk middag.
Kokt färsk Harr på tunnbröd....kungligt gott.

Nu börjar skidåkningen för denna säsong ta slut och andra motionsformer får ta vid.
Några svängar till blir det nog och det kan väl vara skönt för hundarna att varva ner lite för de har inte haft mycket vila denna vinter.

ett citat som jag brukar använda mig av.

      ♥ jag är glad att jag lever en dag som denna ♥

Kommentarer
Postat av: Ann

Det var jätte roligt att du kom och hälsade på, det får du gärna göra fler gånger!;)

2010-04-12 @ 11:09:18
URL: http://annlu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0