Energi, energi, energi....

Lite snö var det i morse på marken några snöflingor hängde kvar i luften då jag steg upp.
Men nu kommer solen så sakteligen tillbaka...energin återvänder.

Idag har jag vilodag istället för igår, känns bra, känner mig tillfreds av det lugnet finns i kroppen.

Kanske lugnet beror på att jag om någon timme åker till fjälls....
Jag får ett ödsligt lugn inom mig när jag står på en så öppen plats som en fjälltopp.
Svårt att förklara känslan men den ger ett perspektiv....att så liten man egentligen är.

Ibland kan man tycka att man är så "mycket" att man måste så mycket men när jag står på denna fjällsjö och bara ser det vita i all oändlighet inser jag min betydelse i det stora.

Deep, deep.....nej, känner mig glad, har skön energi i kroppen, har rensat hjärnan och tankarna idag...

Har haft kvinna to kvinna samtal idag...skönt att få prata annat än bara det vanliga.
En tjej som jag önskade att jag kunde bara knäppa på fingrarna för att hon ska bli frisk..
Men det är inte så enkelt alla gånger.

Det är konstigt att med vissa så kan man prata om lite djupare saker, förmodligen för att man vet att den andra förstår vad man pratar om.
Med dem förstår man också deras glädje.

Jag ska ge ett citat ur boken "finn din inre styrka", ska ärligt säga att jag tyckte inte att jag behövde läsa den för jag känner mig stark känner mig nöjd, jag började läsa den av nyfikenhet och vad fann jag....

Jo, mycket, mycket bra saker som fått mig att öppna ögona på mig själv varför jag agerar på vissa sätt, hur jag kan få ett bättre liv utan att ge avkall på mig själv inte heller blir det dåligt för alla andra, kan bara bli bättre.

      *Lyssna på din inre röst, finn din väg
             och var sann mot dig själv.
                   Då lever du ditt liv.*

Ha en riktigt trevlig helg...släpp loss din energi..

Kommentarer
Postat av: Gerd

Jag släpper loss energin i helgen! Åker till A-jaur om en stund.



Då jag gick massageterapeut utbildningen fick vi jobba rätt så mycket med det du skriver. Nu är det bara att hittat tillbaka till de tankarna. Tack för lite inspiration! Ha en trevlig helg! Kram Gerd

2010-04-23 @ 10:57:15
URL: http://jejjis.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0