GLAD PÅSK....

Idag så startar Påskhelgen..en påskhelg som kommer att handla om lössnö & vattnet på isarna.
Tror jag iaf, för vi var till stugan men ett lass grejer igår går inte att gå på sidan om skoterspåret..
Snön går till ljumskarna på mig...

Vi började att höja hundgårdnarna så att de inte hoppar över, oj så tungt det var att trampa sig fram.
Jag har börjat låta som en riktig gnällspik men det beror på att jag är så jävla less detta snöande..

Ibland så är det bra att man är lite sur för då får man lite krut i sig..
Sveaskog har köpt avverkning av markägare här runt byn, det i sig är inget att orda om men de har förstört de enda 2 skoterlederna ut ur byn mot Moskosel..
Att jag råkade ha skidspåret där spelar mindre roll för jag kommer ju inte att vara hemma men de hade lagt virke i spåret så det gick nästan inte att komma fram.

Med lite irritation i kroppen så mailade jag Peter G om detta samt om markskadorna på kyrkstigen som de gjorde förra gånge de var här och avverkade.
Svaret jag fick var att virket skulle bort & han skulle kolla markskadorna till sommaren.

Jag kommer att följa upp detta med markskadorna.

Jag vill önska alla er en GLAD PÅSK.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0