1 vecka med Detox...

Hur känns det?
Bra
Hur har det varit att äta efter riktlinjer?
Gått över förväntan..mixtrat lite testat lite nya saker.
Ge ett exempel?
Svamppanna med Ris..
Hur gjorde du?
Stekte svamp,lök av olika slag i olja, la i strimlad gul paprika och halverade körsbärs tomater.
Stödde över 1/2dl ris, rör om slå på vatten ca 1,5 dl och låt det småputtra. OBS måste späs under tiden med vatten. Salta och Peppra.mmmm funkar med kött som tillbehör.
Varit hungrig?
Inte mycket faktiskt.
Har det hänt något i kroppen?
Magen mår bättre, ringar kan jag ha, värken är kvar, sover bättre.
Har du minskat i vikt?
3 kg
Har du lärt dig något?
Ja, trodde att jag "kunde" det mesta :) men visst har jag kommit på vissa saker. Saker som jag lagt till med, ofog..
När jag slutade snusa för lite drygt ett år så blev det ett sug som jag har levt med nu ett år och detta sug har gjort att jag har stoppat i mig lite för mycket..för ofta
Inte för att jag gått upp mycket i vikt utan mer att jag inte har haft en känsla av välbehag i min kropp.
Detta har gjort att min mage har haft det jobbigt.
Du gjorde en Detox i vintras, vad är skillnaden nu?
Denna gång har jag fått äta mer och är mer motiverad. + att kroppen har gett mig positiv respons som gör det lättare.
1 vecka kvar, kommer du att göra om detta?
Helt klart.
Hur har du tänkt att börja lägga till mat nästa vecka?
Vet inte, tänker på fisk och ägg men vi får se.
Vart hittade du denna "diet"?
På denna sida..
http://www.giviktkoll.se/default.aspx?id=26469
Kan du ge expempel på vad du ätit 1 dag?
Frukost:Grönt te, vatten med lime och 1 äpple
Mellanmål: 3 torkade aprikoser
Lunch: Sallad med lite fetaost och rödlök, hallon blåbär & yoghurt till efterrätt.
Middag: 2 kokta potatisar, broccoli och grillad eller stekt Halloumiost
Kväll: 1 äpple
Dricker massor av vatten och flera koppar grönt te någon extra frukt slinker ner.
Favorit te?
Twinings Green Tea med citron
Vad har du saknat att äta?
Inte så mycket för jag har denna gång använt salt, jag vet att det är ajabaja men för att jag ska klara det så är jag tvungen. Rökt lax...

Har försökt svara på frågor som jag fått denna vecka.

Nu väntar en vecka med mer jobb än vanligt men det ska nog gå bra..

CARPE DIEM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0