En bra helg..

Fredagkväll hade jag och Thomas "kräftskiva", skaldjur, starka underbart goda ostar ett glas vin och sedan bastu..
Inte dumt..
Varmt och skönt var det på kvällen låg och slappade på altan till kl 21 på kvällen..underbart fritt från insekter.

Lördag morgon for vi och plockade hjortron på mitt special ställe..om vi bara hade varit där några dagar tidigare så had vi fått mer.
På väg hem stannade vi till hos Åke & Carola och fick oss en av de godaste luncherna jag ätit på mycket länge..

Jag säger bara Ernst....Carola & jag är som väldigt många andra kvinnor i Sverige..Ernst fan...
För några avsnitt sedan så lagade han Abborre på enris och med enris innuti med sås och potatis..
Gotti, gotti,,,,,
Här är receptet.
http://www.recept.nu/1.310571/ernst_kirchsteiger/varmratter/fisk_skaldjur/halstrad_abborre_med_baconpotatis

Sedan på eftermiddagen tog vi lpromenader med Flickorna (Fixa,Lisa) till middag grillade vi köttet som Åke kom med..demens???glömde vårat hemma så ÅkeOch Carola kom med en bit så att vi inte skulle svälta :).
Inte var det något fel på köttet eller det andra.
Testade att göra i folie på grillen Hjortron och blåbär i var sitt folie, strödde på råsocker och honug och till det vanilj visp..
Gissa om jag blev mätt..orkade inget mer denna dag för klockan blev halv tio nästan innan vi hade ätit färdigt.

Tog längre tid att gå med hundarna än vad jag planerade...

Idag så har jag städat i stugan...

Nu väntas en arbetsvecka som jag inte klagar på jobbar bara mån & Tis sen ledig till nästa måndag:-)

Ha det så bra..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0