Tankens kraft...

Hur mycket i livet kan man åstakomma med tankens kraft...

Kan tankens kraft sänka oss?
Kan den ge kraft?

Att tänka kan jag tycka ibland är skönt, att stå vid vedklyvens monotona eller att höra stavarnas monotona klingande mot asfalten då hamnar jag i ett slags trans kan kanske liknas vid meditation..

Att låta tankarna fladdra fritt och ohämmat att en tanke man får kan ibland hänga med hela tiden för att sedan lämna en, ibland så kommer tankarna som föder nya tankar som gör att jag kan känna mig upprymmd..nya ideer.

Det är i detta stadie som jag helar mig..renar mig..
Man kan lätt tro att det är bara det ensamma livet vid vedklyven eller liknande som jag hämtar kraften ifrån men där har ni fel..

För ibland så kan dessa tankar göra att jag blir för djup och ältar tankar som inte är bra för mig.

Jag jobbar ensam jag tränar ensam och trivs med det men jag har behov att få se helst mycket folk också..
Som igår när vi var på Nolia och sen gick en stund på stan for på Ekbergs och fikade och bara tittade på folk..

Vad jag mår bra idag..huvudet är fullt av ideer...(Thomas suckar) :-)

Man behöver lite olika saker i liver för att må bra och det ena behöver ju inte utesluta det andra..

Det är inte alltid så lätt att vara en kvinna över 40..mamma rollen börjar klinga ut..tankarna vart tog livet vägen kommer..kroppen börjar slappa...

Jag tänker lite så här..
Visst är det min tid nu..min tid att börja tänka på mig själv...när jag nu gjort det ett tag så inser jag att jag att jorden snurrar faktiskt utan att jag försöker styra den..

Mycket har jag läst för att komma dit och det har varit en process och den är inte över än..

Gör allt lagom så mår man bäst, läste jag i en tidning..kanske är det det som är grejen..

Har anmält mig idag på Bodybalance tror att träning med andra kan ge mig ett lyft..komma i kontakt med alla mina chakran..känna av kroppen på ett smidigt sätt..

Jag har "stulit" denna bild från Gerds blogg för att jag tycker att den var så bra och fin.
Talesätt - Dröm om...(per)
Så sant så sant..

Ha det så bra och sköt om er..

Kommentarer
Postat av: Gerd

"Jag bär dåtiden tryggt i min ena hand och framtiden ömt i andra. Men fötterna, hjärtat och tankarna håller jag varsamt kvar i nuet."



Så sant som du skriver! Att ha kunskap och insikt hur vi bäst "mår" bra hjälper. Men inte alltid för det är svårt att se ljuset när det är mörkt. Och det är bara så att det finns alltid en väg till ljuset. Ibland med krokar och svängar men den leder alltid till ljuset!

2010-08-11 @ 19:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0