Sista dagarna på semestern..

Har varit i stugan i Jäkna i veckan...
Sysselsättning:
*Vedklyvning
*Hjortronplockning
*Löpning
*Slappning

är väl ungefär vad jag gjort..några bastubad har det blivit..

Denna larv var säkert 8 cm lång..tror aldrig jag sett så lång någon gång, synd att telefonen tar så dåliga kort.


Det blommar i min lilla trägård..


Tänk att lite kalla nudlar som föll ner på marken när jag lagade maten kan väcka så många känslor.
Om Pimmen fortfarande hade levt så hade han strosat runt på tomten och finkammat den på allt ätbart.
Men nu finns han ju inte mer så dessa kalla nudlar får väl råttorna eller fåglarna ta tänkte jag, fast i mitt känslo mässiga sinnestämmning så gick jag och hämtade Diva nog åt hon upp dessa med inte var det lika finstädat som efter Pimmen för jag fann dagen efter en nudelbit liggandes på marken inte en råttorna hade tagit den.


Igår så blev det så varmt att jag orkade inget mer och då passade det bra att lägga sig i vilstolen och vifta på tårna.


Några bra dagar i stugan blev det..idag ska jag ta adjö av en vän som gick bort för någon vecka sedan.
Ketty......vad man har saknat den "friska"Ketty många gånger. En sån social, glad och allmänt trevlig tjej hon var tills sjukdommen tog över hennes liv..

Jag brukar tänka att det finns 2 personer som jag vet älskade Sleng den ena var min Farfar och den andra var Ketty. Jag minns hur glad hon var när den nya stugan skulle byggas hur hon älskade att vara där och dra not..
Nu är båda dessa döda och man undrar hur framtiden kommer att se ut, kommer min generation att bli riktiga Sleng älskar och den stora frågan kommer våra barn och barnbarn att föra traditionen vidare???

Jag börjar väl bli "gammal" för dessa tankar börjar komma.
Hur många generationer kommer att bry sig om notfiske i Slengsjön i dessa tider???
Krasst så tror jag att detta inland har sett sina glansdagar att det blir färre och färre människor som kommer att bo kvar här..andra tider är det nu.

Och när folk försvinner vem kommer då att minnas notdragarna i Sleng.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0